text.skipToContent text.skipToNavigation

Frågor & svar

Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Om du inte hittar ditt svar här, vänligen kontakta din butik.

Hur blir jag kund hos Snabbgross?
Gå in under Bli kund och fyll i dina uppgifter i formuläret. Det går även bra att ansöka om att bli kund direkt i butiken.

När kommer mitt kundkort?
Från ansökningstillfället tar det vanligtvis 8‑14 arbetsdagar att få kundkortet levererat hem i brevlådan, förutsatt att företagets namn är tydligt synligt på brevlådan eller leveransadressen. Om företagsnamnet inte är synligt skickas istället kundkortet till butiken.


Mitt företag har bytt adress och jag vill ändra mina kunduppgifter hos er. Hur går jag tillväga?
Gå in under Kontakta oss och skriv i meddelanderutan att du önskar ändra adress. Har du två adresser, vänligen specifiera om det är postadress eller leveransadress du önskar ändra. Det går även bra att få hjälp med ändringen direkt i butiken.


Jag vill ha ett extra kundkort kopplat till mitt kundnummer. Hur gör jag?
1. Gå in under Kontakta oss
2. Välj ärende "Beställa Nytt Kort"
3. Skriv i meddelandefältet att du önskar beställa ett extrakort

Extrakortet kommer inom 8‑14 arbetsdagar. Du kan även få hjälp med beställningen direkt i butiken.

Går det att handla på faktura hos er?
Ja, för att kunna handla på faktura behöver du logga in och gå till Mina sidor för att fylla i ansökningsblanketten om att bli fakturakund. Ansvarig firmatecknare måste legitimera sig med BankID för att slutföra ansökningsprocessen.

Kan jag som privatperson handla hos Snabbgross?
I våra Snabbgross Club-butiker kan alla med ett medlemskap handla till grossistpriser 
 både privatpersoner och företagskunder. I övriga Snabbgrossbutiker kan endast företagskunder med kundkort hos oss handla.

Vad har Snabbgross för sortiment?
På Snabbgross hittar du ett brett sortiment av bland annat färskvaror, frukt och grönsaker, non-food, torrvaror, bröd och bakverk, fastfood, dryck, öl, vin och sprit samt tobak. Sortimentet består av ca 13 000 artiklar, lokala variationer kan förekomma mellan butikerna. För att se sortimentet hos din lokala butik loggar du in på snabbgross.se eller kontaktar butiken.


Kan jag handla alkohol och tobak hos er?
För alkoholartiklar och tobaksvaror krävs särskilda tillstånd för att kunna handla. Du behöver också som återförsäljare av tobak ha ett spårbarhets-ID för tobak. Tobaksvaror kan du enbart handla i vissa Snabbgrossbutiker.


Är det möjligt att få varor levererade från Snabbgross?
Ja, vi erbjuder leverans när du beställer från vår e‑handel. Om du redan är kund kan du ansöka genom att:

1. Gå in under Kontakta oss
2. Välj ärende "E-handel"
3. 
Skriv i meddelandefältet att du önskar bli e‑handelskund

Om du inte är kund ännu, välj att bli e‑handelskund i samband med din ansökan om att bli kund. Du kan även få hjälp av personalen i butiken.


Jag har köpt en vara på Snabbgross som jag är missnöjd med. Hur går jag tillväga?
Kontakta butiken där du köpte varan för att göra en reklamation. För att kunna reklamera måste du kunna visa upp kvittot från ditt köp.


Vad har Snabbgross för öppettider?
Våra öppettider för respektive butik hittar du under Hitta butik.


Varför syns inga priser i e‑handeln?
Du måste logga in i för att se aktuella priser och sortiment.


Kan jag hämta upp min e‑handelsorder i butik?
Nej, för tillfället erbjuder vi inte upphämtning i butik när du beställer via vår e‑handel.


Vilka betalsätt finns det i e‑handeln?
Kortköp och fakturaköp är möjliga i vår e handel. För att kunna handla på faktura behöver du logga in och gå till Mina sidor för att fylla i ansökningsblanketten om att bli fakturakund. Betalningssätt för fakturaköp sker via autogiro.


Hur ofta levererar ni till min adress och vad kostar leveransen?
När du är inloggad i vår e-handel kan du hitta mer information om vilka utkörningstillfällen som finns, leveranstider, fraktgräns och fraktkostnader.

Var ser jag mina alkoholrapporter?
Logga in och gå till Mina Sidor, gå sedan in under "Mina alkoholrapporter" för att ladda ner och skriva ut rapporterna.

Var hittar jag mina kvitton?
Du kan hämta dina e‑handelskvitton och butikskvitton genom att logga in och gå till Mina Sidor. Klicka på "Ordrar i e‑handel" för att se e‑handelskvitton och "Ordrar i butik" för att hitta butikskvitton.